Ország / Nyelv
Országváltás
Válasszon egy másik országot vagy régiót, hogy az Ön tartózkodási helyére jellemző tartalmakat láthassa.
Válassza ki a nyelvet
Aerial view of large ship in dock with containers
Behajtás Magyarországon és világszerte

Ha ügyfele kritikus helyzetben van

Akár behajthatatlan számlákról, akár csődközeli állapotról van szó, a vevőkkel szemben fennálló követelések behajtása soha nem egyszerű feladat.

hitelbiztosítás nélküli vállalatok nagyobb eséllyel kerülnek behajtási helyzetbe. Ha egy vevőnél hosszabb ideje fennállnak nyitott követelések, vagy csődeljárás jelei mutatkoznak, érdemes mielőbb lépni. A behajtás során elsőként a peren kívüli megoldásra törekszünk.

De mikor érdemes külső szolgáltatót bevonni? És mekkora összegtől válik ez valóban kifizetődővé?

Melyek az első jelei annak, hogy egy probléma behajtást tehet szükségessé?

A behajtás akkor célszerű, ha a vevők forgási sebessége (DSO) követeléskiesésre utal, és a fizetési felszólítások sem hoznak eredményt. A DSO azt mutatja, hogy átlagosan hány napig maradnak a követelések kifizetetlenül, illetve átlagosan hány nap után kerülnek kifizetésre. A 40-es DSO-érték tehát azt jelenti, hogy a fizetés 40 nap után történik. A 20 napos DSO azt jelenti, hogy a fizetés 20 nap után történik. Ezért a növekvő tendencia kritikusnak tekinthető, mivel a fizetés egyre jobban eltolódik.

Ilyen esetekben és ha ettől függetlenül likviditási nehézségek is felmerülnek, a vállalatnak gyorsan biztosítania kell pénzügyi stabilitását.

A DSO egyensúlyát megbontó okok

  1. Az adós alapvetően rendelkezik elegendő pénzügyi forrással, azonban különböző okokból, például az áru minőségével vagy a szerződési feltételekkel kapcsolatos viták miatt, megtagadja a fizetést. Jellemző jel erre a fizetés megtagadása a láthatóan elegendő likviditás ellenére, folyamatosan új kifogások vagy követelések, amelyek elhúzzák a fizetési folyamatot. Ha az ügyfél ráadásul egy másik országban tartózkodik, az érintett szállító számára még nehezebb lehet a kommunikáció.
  2. Ügyfele már nem képes fizetni számláit vagy egyéb kötelezettségeit; Ezt abból ismerheti fel, hogy gyakrabban küld fizetési felszólítást, a fizetések jelentősen késnek vagy elmaradnak. Ezek a jelek növekvő adósságra utalhatnak. Sok esetben ez csődeljárás megindításához vezethet.
  3. Ha egy eljárás azért indul, mert egy vállalkozás már nem képes adósságait rendezni, akkor formális jogi lépéseket kell tenni. A csődeljárás megindítását követően a csődbíróság a hitelezők között meghatározott rangsor szerint osztja szét az adós vagyonát. A biztosítékkal nem rendelkező beszállítóknak gyakran csak korlátozott esélyük van arra, hogy követeléseiket teljes egészében visszakapják.

Megromlik a vevővel való kapcsolatom, ha behajtási szolgáltatást veszek igénybe?

A korábbi események függvényében ez nem feltétlenül szükséges. Az Atradius Collections-nél sok évtizednyi tapasztalattal rendelkezünk a vállalatokkal való behajtási kommunikáció terén, nálunk a kapcsolat megőrzése áll a középpontban. Amennyiben a partnerrel való viszony már korábban is nehézségeket mutatott, akkor a behajtási szolgáltatás független szereplőként van jelen, ezzel megkönnyítve az Ön terheit.

Szívesen adunk tanácsot a behajtás témájában.

Kapcsolatfelvétel
Megoldások behajtási követeléskezelés esetén

Atradius Collections

A megbízható és tapasztalt behajtási szolgáltatás.

Tudjon meg többet
image

Hitelbiztosítás

Hogy egyáltalán ne kerüljön sor behajtási eljárásra.

Tudjon meg többet
Hydro dam

Atradius Collect@Net

Kövessen nyomon online minden behajtási lépést.

Tudjon meg többet
Atradius worker reflects on the news he read on his tablet

Gazdaság és piacok

Piacokról, iparágakról és országokról szóló jelentések, előrejelzések.

Tudjon meg többet
Kuala Lumpur skyline

A vállalati csőd három leggyakoribb oka

Az első számú választás a behajtásban

Atradius Collections: az Ön megbízható szolgáltatója behajtási ügyekben.

Tudjon meg többet
Gyakran ismételt kérdések a behajtás, a végrehajtás, a csőd és a kockázatkezelés témakörében

Ha több felszólítás sem járt eredménnyel, vagy az ügyfél többször nem tartja be a megállapodott fizetési határidőket.

A behajtás a jogi eljárás előszobája lehet, ha nem sikerül peren kívüli megoldást találni. Az, hogy mikor érdemes jogi eljárást indítani és hogyan kell azt kezelni, több tényezőtől függ.

A válasz több tényezőtől függ, például a követelés összegétől és attól, hogy a korábbi intézkedések sikertelenek voltak-e. Általános szabályként mérlegelnie kell, hogy a bevétel indokolja-e a behajtási, bírósági és ügyvédi költségeket. Nagyobb összegek vagy hosszú távú üzleti partnerek esetében mindenképpen célszerű az Atradius-tól, vagy jogi tanácsadótól szakmai véleményt kérni.

Csőd esetén Ön, mint szállító, alap esetben (nem biztosított) hitelezőnek minősül, és így követelése van az adóssal szemben. Ez azonban nem jelenti automatikusan azt, hogy teljes körű fizetési jog illeti meg a számláit. Az a fontos, hogy követelései milyen rangsorban vannak, és hogy állapítottak-e meg külön biztosítékokat.

A kintlévőségi kockázatokat többféleképpen lehet csökkenteni. Az Atradius hitelbiztosítása csak egy a sok lehetőség közül. A megfelelő biztosítási szerződés összeállítását befolyásolja az üzlet típusa, az ügyfél hitelképessége és vállalata céljai.

Szívesen adunk tanácsot a behajtás témájában.

Kapcsolatfelvétel
Kapcsolódó tartalmak
További információk